Omenamehu.org
PURISTAMO · MEHUWIKI · TALK
24.07.2008, 21:20:59 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Snadiomena.net: Apple Aperture 2.1 - arkistoijan unelma · iPhone 3G: Ensikokemuksia · iPhone 3G rantautui Suomeen
Omenafarmi: iPhone 3G:n hinnoittelu julki · Sonera tuo iPhonen Suomeen · LaCie d2 Quadra Hard Disk
Macsanomat: Elgatolta DVB-C -tikku myös Eurooppaan · Adeona, ohjelma varastetun koneen jäljittämiseen · Katkos Hopeisessa Omenassa
Uutiset: Ota käyttöön Mehuasema - Omenamehu.orgin RSS-widgetti Dashboardiin.

Etusivu   Ohjeet Haku Tietosuoja Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: MacBook Pro:n akun kalibrointi  (Luettu 398 kertaa)
Jepe
Kypsä
**

MBP 17"

Profiili
« : 16.05.2008, 16:52:05 »

Elikkä ostin tässä taannoin kyseisen koneen. Kone on nyt jo n. 8kk vanha. Ennen kalibrointiani akku näytti täyteen ladattuna 100%. Nyt kalibroinnin jälkeen, jonka tein manuaalin mukaan, akku näyttää täyteen ladattuna 96%. Olenko siis tehnyt kalibroidessani jonkin virheen, jonka seurauksena akun teho on laskenut vai missä mahtaa olla vika ettei se akkua lataisi täyteen?
tallennettu

Flickr                                                                                                           Go WiTh ThE fLoW
Kurtbyy
Ylivuotinen

uncool

Profiili
« Vastaus #1 : 16.05.2008, 17:29:25 »

Normaalilta tuo kuulostaa. Olen huomannut saman omassa koneessani. Akkusi kunto ei ole oikeasti heikentynyt kalibraatiossa. Nyt tietokoneesi vain osaa tarkemmin kertoa, missä kunnossa akku oikeasti on. Näin olen asian ymmärtänyt.
tallennettu

MacBook Pro + iPod G4
"Mielipiteeni on voinut muuttua muttei se tosiasia, että olen oikeassa"
Jepe
Kypsä
**

MBP 17"

Profiili
« Vastaus #2 : 18.05.2008, 12:15:42 »

Normaalilta tuo kuulostaa. Olen huomannut saman omassa koneessani. Akkusi kunto ei ole oikeasti heikentynyt kalibraatiossa. Nyt tietokoneesi vain osaa tarkemmin kertoa, missä kunnossa akku oikeasti on. Näin olen asian ymmärtänyt.
Ahaa. Ok. Hyvä näin. Ihmettelin tosiaan, että en kai minä sitä ole mennyt pilaamaan. Kiitos tiedosta.
tallennettu

Flickr                                                                                                           Go WiTh ThE fLoW
Ultor
Ylivuotinen

Profiili
« Vastaus #3 : 21.05.2008, 07:24:25 »

Kyllä se akku tosiaan aika nopeaa menee paskaksi, jos sitä ei välillä kalibroi. Itellä oli viime kesänä MBP piuhan perässä yhtä soittoa 3kk ja sen jälkeen akulla ei tehnyt enää mitään. Kone _sammui_ (ei siis mennyt nukkumaan) kun mittari näytti vielä varausta olevan 20% jäljellä jne. Nykyinen akku on sitten ollut viime syksystä lähtien ja näyttää tällä hetkellä kunnon olevan noin 85%.
tallennettu

Työ on nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä. - kiianmies
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

Ylläpito: mehumaija@omenamehu.org
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.13 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.