Rire
Tuore
|
 |
« : 06.10.2008, 21:53:38 » |
|
...mulla siis ollut käytössä WLAN kotona muutaman vuoden. En aikoinaan salannut yhteyttä, mutta nyt vaikuttaa siltä, että joku muukin käyttää yhteyttäni.
Miten saan verkon salattua - pitääkö mun kaivaa esiin Buffalon ohjekirja, vai tapahtuuko salaus ns macin tontilla? Olen etsinyt vastausta, mutta en ole löytänyt.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
JuhaNoName
|
 |
« Vastaus #1 : 06.10.2008, 22:11:00 » |
|
Buffalon tontilla tapahtuu. Macillä sä otat vaan yhteyden siihen buffaloon. Puhelien konffaamiesesta en enempää tiiä. Ugh.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
mestari
Kypsä

|
 |
« Vastaus #2 : 26.10.2008, 14:29:49 » |
|
Helpottaisi vastaamista, jos kertoisit että minkämallinen Buhveli on kyseessä, ja onko se kuinka vanha? Jos epäilet, että joku muukin käyttää yhteyttäsi, näet avoimet yhteydet DHCP-taulusta tai jostain vastaavasta taulukosta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"... koodissa ja arkkitehtuurissa on yksinkertaisesti liian paljon vikoja, mikä tekee Windowsin turvaamisen yrittämisestä yhtä tuottavaa kuin veneen äyskäröinti haavilla." MacBook 2,4GHz C2D, 2Gb, 160Gb iPod Nano 4Gb Silver 
|
|
|
|
Happosade
|
 |
« Vastaus #3 : 27.10.2008, 10:57:24 » |
|
Yleensä piuhalla kiinni ja sitten otat yhteyden tukiasemaan sillä jollain IPllä, jonka jälkeen kirjaudut sisään (tunnukset saattavat olla jotain admin/admin luokkaa), menet sinne salausvälilehdelle ja sieltä valitset salauksen ja salasanan. (WEP on turha, hidden ssid on turha, MAC-osoitteiden suodatus on turha. Kaikki ne voidaan purkaa "helposti". WPA suositeltava, WEP jossei muita ole.)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
olliporvali
Kypsä

|
 |
« Vastaus #4 : 27.10.2008, 17:40:52 » |
|
Yleensä piuhalla kiinni ja sitten otat yhteyden tukiasemaan sillä jollain IPllä, jonka jälkeen kirjaudut sisään (tunnukset saattavat olla jotain admin/admin luokkaa), menet sinne salausvälilehdelle ja sieltä valitset salauksen ja salasanan. (WEP on turha, hidden ssid on turha, MAC-osoitteiden suodatus on turha. Kaikki ne voidaan purkaa "helposti". WPA suositeltava, WEP jossei muita ole.)
ssidn piilotus ja mac filteröinti vi**ttaa murtautujia kuiteskin.  mulla ainasin käytös. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ralf
Käynyt

Omnia mea mecum porto
|
 |
« Vastaus #5 : 27.10.2008, 18:21:12 » |
|
ssidn piilotus ja mac filteröinti vi**ttaa murtautujia kuiteskin.  mulla ainasin käytös.  Mac-filtteröinti on perseestä, koska aina pitä laittaa uusi kone/kaverin kone erikseen hyväksytykti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Why join the navy if you can be a pirate?" -Steve Jobs "I'm a clot, I ruined my car, AND I WON!" ~-Jeremy Clarkson "It's no wonder Michael Schumacker retired; he's slower than me!" -James May
MBP 2,16Ghz, iPhone
|
|
|
|
JuhaNoName
|
 |
« Vastaus #6 : 27.10.2008, 18:32:28 » |
|
ssidn piilotus ja mac filteröinti vi**ttaa murtautujia kuiteskin.  mulla ainasin käytös.  Mac-filtteröinti on perseestä, koska aina pitä laittaa uusi kone/kaverin kone erikseen hyväksytykti. jos mä murtautuisin johonkin mä näkisin kyllä piilotetutkin ssid:t samantien ja olisi vain hauskaa ottaa selville piilotettu MAC-osoite ihan sen takia että arvaisin että kohdetta harmittaisi kovemmin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Moloch Horridus
|
 |
« Vastaus #7 : 28.10.2008, 11:25:35 » |
|
Ja jos tukiasema ei tue kuin WEPiä niin tukiasema vaihtoon ja WPA tilalle. WEP on käytännössä suojauksena ihan samaa tasoa noiden ssid-piilotuksen ja MAC-filtterin kanssa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
 If the truth can be told so that it can be understood, it will be believed.
|
|
|
olliporvali
Kypsä

|
 |
« Vastaus #8 : 28.10.2008, 18:10:39 » |
|
ssidn piilotus ja mac filteröinti vi**ttaa murtautujia kuiteskin.  mulla ainasin käytös.  Mac-filtteröinti on perseestä, koska aina pitä laittaa uusi kone/kaverin kone erikseen hyväksytykti. jos mä murtautuisin johonkin mä näkisin kyllä piilotetutkin ssid:t samantien ja olisi vain hauskaa ottaa selville piilotettu MAC-osoite ihan sen takia että arvaisin että kohdetta harmittaisi kovemmin. entäs kun on wpa2 aes salaus kanssa? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
JuhaNoName
|
 |
« Vastaus #9 : 28.10.2008, 18:15:07 » |
|
ssidn piilotus ja mac filteröinti vi**ttaa murtautujia kuiteskin.  mulla ainasin käytös.  Mac-filtteröinti on perseestä, koska aina pitä laittaa uusi kone/kaverin kone erikseen hyväksytykti. jos mä murtautuisin johonkin mä näkisin kyllä piilotetutkin ssid:t samantien ja olisi vain hauskaa ottaa selville piilotettu MAC-osoite ihan sen takia että arvaisin että kohdetta harmittaisi kovemmin. entäs kun on wpa2 aes salaus kanssa?  soon hyvä, sitte kyllä v*tuttais ko. räpeltäjää
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
olliporvali
Kypsä

|
 |
« Vastaus #10 : 28.10.2008, 19:10:45 » |
|
ssidn piilotus ja mac filteröinti vi**ttaa murtautujia kuiteskin.  mulla ainasin käytös.  Mac-filtteröinti on perseestä, koska aina pitä laittaa uusi kone/kaverin kone erikseen hyväksytykti. jos mä murtautuisin johonkin mä näkisin kyllä piilotetutkin ssid:t samantien ja olisi vain hauskaa ottaa selville piilotettu MAC-osoite ihan sen takia että arvaisin että kohdetta harmittaisi kovemmin. entäs kun on wpa2 aes salaus kanssa?  soon hyvä, sitte kyllä v*tuttais ko. räpeltäjää ei onneks oo tarvinnu laittaa folio hattua viel lisäks. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|