|
iCaine
Vieras
|
 |
« Vastaus #30 : 22.02.2009, 20:36:11 » |
|
Joo, se on vissiin uusi malli.
Ja tohon 350 malliin näköjään menee 15,4" läppärikin mukaan... eli on jo normaalin repun kokoinen
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Anders.
Ylivuotinen

Ei paikalla.
|
 |
« Vastaus #31 : 22.02.2009, 20:39:03 » |
|
Ja tohon 350 malliin näköjään menee 15,4" läppärikin mukaan... eli on jo normaalin repun kokoinen Toisaalta olkalaukku (stealth reporter) olisi käyttökelpoisempi ehkä omassa tarkoituksessa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"This is my super cool signatune in english on a finnish message board." *** Mies ilman ÄLLÄÄ on nikonisti -basilo ***
|
|
|
|
iCaine
Vieras
|
 |
« Vastaus #32 : 22.02.2009, 20:43:04 » |
|
Ja tohon 350 malliin näköjään menee 15,4" läppärikin mukaan... eli on jo normaalin repun kokoinen Toisaalta olkalaukku (stealth reporter) olisi käyttökelpoisempi ehkä omassa tarkoituksessa. Mut reppu on mukavampi kuskata.. mulla ainakin jo tulee selkä kipeeks jos kuskaa pitkään painavaa olkalaukkua.. liian toispuoleinen kuorma.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Damnlong
Ylivuotinen

He-man is back!
|
 |
« Vastaus #33 : 22.02.2009, 20:46:17 » |
|
Ja tohon 350 malliin näköjään menee 15,4" läppärikin mukaan... eli on jo normaalin repun kokoinen Toisaalta olkalaukku (stealth reporter) olisi käyttökelpoisempi ehkä omassa tarkoituksessa. Mut reppu on mukavampi kuskata.. mulla ainakin jo tulee selkä kipeeks jos kuskaa pitkään painavaa olkalaukkua.. liian toispuoleinen kuorma. Hep! Mul on Stealthi ja oon ollu tyytyväinen.   Ennen oli isompi Lowepron reppu, mut en kokenut hyväksi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Anders.
Ylivuotinen

Ei paikalla.
|
 |
« Vastaus #34 : 22.02.2009, 20:47:04 » |
|
550?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"This is my super cool signatune in english on a finnish message board." *** Mies ilman ÄLLÄÄ on nikonisti -basilo ***
|
|
|
|
|
Anders.
Ylivuotinen

Ei paikalla.
|
 |
« Vastaus #36 : 22.02.2009, 21:45:04 » |
|
Sitten olisi vielä se uusimallisto: Lowepro Classified 250AW
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Anders.
Ylivuotinen

Ei paikalla.
|
 |
« Vastaus #37 : 23.02.2009, 20:01:47 » |
|
Huomoita SlingShoteista:
300 ja 350:n välillä ei ole juurikaan kokoeroa, vaan jälkimmäisessä on läppäritasku (loistava reflalle). Kaksisatanen on pieni ja noi kaksi melko isoja jo.
200: 24 X 18 X 44 cm 300: 33 X 23 X 44 cm 400: 33 X 27.5 X 44 cm
Ei osaa päättää...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Nuno
Vieras
|
 |
« Vastaus #38 : 28.03.2009, 21:22:09 » |
|
Mr. Kivilähde hehkutti blogissaan Thinktankin laukkusysteemiä: http://www.thinktankphoto.com/Studiovarustamolta saa Suomesta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Anders.
Ylivuotinen

Ei paikalla.
|
 |
« Vastaus #39 : 29.03.2009, 05:28:47 » |
|
Noita on kehuttu aikalailla kaikkialla mun mielestä. On vaan niin "rumia"... mutta fiksuja tuotteita.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
apu
Ylivuotinen

Fear is the key
|
 |
« Vastaus #40 : 29.03.2009, 12:19:02 » |
|
Mäkin olen kameralaukkua nyt hankkimassa, kamera ja putki pitäs mahtua. Lowepron Nova-mallistoja olin katellu, mutta onko tämä keskustelu nyt tulkittavissa niin, etteivät ne kovin hyviä ole?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"I'm a problem child, Just runnin' wild"MacBook Pro | D60 | flickr
|
|
|
Anders.
Ylivuotinen

Ei paikalla.
|
 |
« Vastaus #41 : 29.03.2009, 17:47:20 » |
|
Mäkin olen kameralaukkua nyt hankkimassa, kamera ja putki pitäs mahtua. Lowepron Nova-mallistoja olin katellu, mutta onko tämä keskustelu nyt tulkittavissa niin, etteivät ne kovin hyviä ole?
Valitse Lowepron ihan mikä tahansa sopiva tuote, jonka perässä on AW. Saat sadehupun, joka on oikeasti hyödyllinen. E: mulla on siis Lowepron Computrekker Plus AW ja Stealth Reporter 400 AW...
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.03.2009, 17:49:07 kirjoittanut Anders. »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
sepi!
Vieras
|
 |
« Vastaus #42 : 29.03.2009, 18:16:03 » |
|
Jos tarkoituksena on hankkia sellainen laukku, jota käyttää kameran mukana kanniskeluun niin että siinä kanniskelun ohessa on tarkoitus ottaa kuviakin ohimennen, kannattaa hankkia sellainen laukku joka mahdollisimman vähän haittaa kuvaamista. Eli siis että kameran laukusta pois ja laukkuun sisään saaminen on mutkatonta ja helppoa. Vähentää kiukutusta nääs jos laukku ei pane hanttiin kuvaajalle.
Tässä mielessä Lowepron Nova-sarjaa en suosittele kenellekään, aivan tolkuttoman kömpelö käyttää. Mulla on isompi Nova, ja se on ihan ok jos tarttee kuskata enempi kalustoa paikasta toiseen. Keskarikaluston laukkuna ollut nyt. Varmaan sen valitsisin mukaan jos olisi tarvis mennä kallioluodolle syysmyrskyssä sillä on tosiaan sadesuojahuput yms. ja se on myös tukeva. Taas sellaiseen kamera mukaan kaupunkiin -käyttöön ja reissulaukuksi valkkaan sitten crumblerin. Sellainen olkalaukun mallinen ja näköinen kassi, johon mahtuu esim. runko ja 1-2 irto-objektiivia. Luukku pysyy kiinni velcro-tyyppisellä tarralla nopeaa käyttövalmiutta ajatellen ja tarvittaessa myös klipsillä jos haluaa tukevammin kiinni. Laukku pitää vettä sen minkä kameran omistajakin ja vielä paremmin. Kovemmissa rankkasateissa laukku menee sitten reppuun varmuuden vuoksi. On muuten erittäin ergonominen ja mukava laukku. Ei oikein huomaakaan kun se killuu mukana.
Keskikokoon siirtymisen myötä mukana äksönissä kanniskeltava kalusto on nyttemmin pienentynyt niin että erillistä kameralaukkua tulee vähemmän kuskattua mukana. Lähinnä digiä ja pentaxia varten on noita laukkuja ollut tarve käyttää.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.03.2009, 18:17:42 kirjoittanut sepi! »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
sepi!
Vieras
|
 |
« Vastaus #43 : 29.03.2009, 18:21:39 » |
|
National Geographicin laukuthan on ykkössuosikkejani - ja puhtaasti asenne- ja ulkonäkösyistä. Tosin näyttäisivät vähän kömpelöiltä käyttää mutta pitäisi varmaan ihan testata että pystyisi varmaksi sanomaan millai on.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ktalo
Käynyt

|
 |
« Vastaus #44 : 30.03.2009, 09:40:06 » |
|
Kameralaukku. Lowepro Nova 200 AW, 79 eur. (Alkokin jo pännimään tuo reppu kun se pitää aina laskea alas, että voi avata. Tai voihan sen toki avata roikottaessaankin, mutta sitten on romut tontilla.)
Vaikuttaa pätevältä, mistä ostit? Jukka Mäkinen, Tampere. Juu. Ihan hyvältä toi vaikuttaa hintaisekseen ainakin. Kaksi runkoa ja romut mahtuu mukavasti sisään, sisäseinät saa normaaliin tapaan muutettua haluamikseen, Semmoiselle pikkusälälle ei ole ihan kauheasti tilaa, mutta eipä mun käyttöön enempää tarvitakaan. Takana on yksi vetoketjutasku, jossa pysyy paperit suorina, hyvä juttu. Sadesuoja on, mutten oo edes kokeillu. Kamat saa käsille helposti laukku olalla roikkuen - vaikka niin kai kaikissa tommosissa olkalaukuissa. Kaipa jotkut kalliimmat on fäntsympiä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
ktalo | antti | ankeskit | ktalo@#omenamehu
|
|
|
|