Omenamehu.org
PURISTAMO · MEHUWIKI · TALK
03.09.2010, 16:44:44 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

iTried.org: Apple iPhone 4 · Sony Handycam DCR-DVD201E · M-Audio Audiophile 2496
Snadiomena.net: Mozilla kiertää Applen selainpolitiikan Firefox Homella · Apple ohitti Microsoftin maailman arvokkaimpana teknologiayrityksenä · Microsoft mukana Applen tulevassa julkistustilaisuudessa
Uutiset: Oletko lukenut Omenamehu.org:n peruskirjan?

Etusivu   Ohjeet Haku Tietosuoja Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Keskustelua kameralaukuista  (Luettu 10402 kertaa)
sammacco
Käynyt

Profiili WWW
« Vastaus #45 : 30.03.2009, 10:02:32 »

Mr. Kivilähde hehkutti blogissaan Thinktankin laukkusysteemiä:

http://www.thinktankphoto.com/

Studiovarustamolta saa Suomesta.

tinktänkki on seuraava minkä ostan. Billinghamin kakka on keuikauttanut muutaman kerran tavaraa ulos laukusta. Se laukku on tullut kalliiksi.
Joko "Kaupunki Valeasu" 50 tai 60
tallennettu
Anders.
Ylivuotinen

Ei paikalla.

Profiili
« Vastaus #46 : 30.03.2009, 17:07:59 »

Jos tarkoituksena on hankkia sellainen laukku, jota käyttää kameran mukana kanniskeluun niin että siinä kanniskelun ohessa on tarkoitus ottaa kuviakin ohimennen, kannattaa hankkia sellainen laukku joka mahdollisimman vähän haittaa kuvaamista. Eli siis että kameran laukusta pois ja laukkuun sisään saaminen on mutkatonta ja helppoa. Vähentää kiukutusta nääs jos laukku ei pane hanttiin kuvaajalle.

Ainakin Stealth Reporterissa on oma vetoketju laukun päällä, josta kameran saa äkkiä ulos. Mulla on 24-70-lasi kiinni vv-suojan kanssa ilman etutulppaa ja sen kun nostaa vaan laukusta ulos, niin homma pelittää. Tuli tossa vajaassa kahdessa viikossa otettua varmaan vajaa pari tuhatta ruutua ja kannettua laukkua ehkä 10h päivässä. Hyvä ostos oli.
tallennettu

"This is my super cool signatune in english on a finnish message board."
Mies ilman ÄLLÄÄ on nikonisti
-basilo
Boogieman
Ylivuotinen

Apple-Günther

Profiili
« Vastaus #47 : 30.03.2009, 18:04:35 »

Jos tarkoituksena on hankkia sellainen laukku, jota käyttää kameran mukana kanniskeluun niin että siinä kanniskelun ohessa on tarkoitus ottaa kuviakin ohimennen, kannattaa hankkia sellainen laukku joka mahdollisimman vähän haittaa kuvaamista. Eli siis että kameran laukusta pois ja laukkuun sisään saaminen on mutkatonta ja helppoa. Vähentää kiukutusta nääs jos laukku ei pane hanttiin kuvaajalle.

Ainakin Stealth Reporterissa on oma vetoketju laukun päällä, josta kameran saa äkkiä ulos. Mulla on 24-70-lasi kiinni vv-suojan kanssa ilman etutulppaa ja sen kun nostaa vaan laukusta ulos, niin homma pelittää. Tuli tossa vajaassa kahdessa viikossa otettua varmaan vajaa pari tuhatta ruutua ja kannettua laukkua ehkä 10h päivässä. Hyvä ostos oli.

Onkos se meidän orastava laukkukauppa vielä hengissä?
tallennettu

flickr™

Lukuisat tutkimukset ovat toistuvasti tunnistaneet neljä aluetta, joissa ihmiset keskimäärin yliarvioivat omat taitonsa. Ne ovat seksi, autolla ajaminen, ajattelu ja viestintä.
Anders.
Ylivuotinen

Ei paikalla.

Profiili
« Vastaus #48 : 30.03.2009, 18:37:28 »

Mä tutkin vielä hetken mun tarpeitani ja vaihtoehtoa, mutta en pidä sitä poissuljettuna.
tallennettu

-basilo
Boogieman
Ylivuotinen

Apple-Günther

Profiili
« Vastaus #49 : 30.03.2009, 18:38:24 »

Mä tutkin vielä hetken mun tarpeitani ja vaihtoehtoa, mutta en pidä sitä poissuljettuna.

Homma selkee.
tallennettu

flickr™

Lukuisat tutkimukset ovat toistuvasti tunnistaneet neljä aluetta, joissa ihmiset keskimäärin yliarvioivat omat taitonsa. Ne ovat seksi, autolla ajaminen, ajattelu ja viestintä.
Jaap
Tuore
*

Profiili
« Vastaus #50 : 31.03.2009, 11:47:21 »

Kameran mukana sain kaupanpäälle tuollaisen Crumplerin. Sen jälkeen Lowepron reppu on ollut käyttämättömänä.

Hyvin mahtuu runko, 24-105 ja 70-200 putki + pientä härpäkettä. Pieni mutta kätevä.

http://www.cameraworld.co.uk/ViewProdDetails.asp?prod_code=PON06J000036&Prod_name=Crumpler+Pretty+Boy+MAXI+7500+XXXL&CAT_CODE=17&SUBCAT_CODE=118

Tuossa hyvä sivusto laukkujen vertailuun. Yläreunasta klikkaa bag type ja siitä eteenpäin. Sieltä löytyy käyttäjien lähettämiä kuvia.

http://www.cambags.com/camera_mainpage.htm
tallennettu
sepi!
Vieras
« Vastaus #51 : 31.03.2009, 12:23:44 »

Tuo Crumplerin Pretty Boy on tosi kätevä laukku.
tallennettu
perminna
Kypsä
**

Profiili WWW
« Vastaus #52 : 17.06.2009, 17:55:49 »

Tuota tuota.. voisi olla tarvetta kamerarepulle. Taloudesta löytyy jo Lowepro Nova 160 AW, jonne mahtuu Nikon D60 18-200mm-objektiivin kanssa + kittilinssi + pikkusalama + pikkutarvikkeita.

Maanantaina meille putkahti toinen D60, jotta päästään yhdessä kuvailemaan, ja nyt tälle uudelle Nikonille pitäisi löytää edullinen, mutta pätevä kamerareppu, jotta kamera olisi helppo pitää mukana esimerkiksi reissussa. Mukaan pitäisi mahtua rungon ja objetiivin lisäksi ainakin lisäobjektiivi, loittorengassarja ja pikkutarvikkeita. Loweprohon olen ollut tyytyväinen, joten reppu voisi löytyä sen mallistosta.

Mikähän mahtaisi olla kätevin pikkureppu alle 65 euron hintaluokassa? En osaa reppujen mekanismeista ja käyttötavoista tulkita, mikä olisi mukava käyttää vaikkapa pienimuotoisilla luontoretkillä?

Lowepro Micro Trekker 100 - 56 euroa
Lowepro Flipside 200 - 64 euroa
Lowepro Slingshot 100 AW - 56 euroa
Joku muu, mikä?

Jälkimmäisin taitaa olla ainoa AW-malli eli sen voisi kuvitella olevan hyvä ulkoreissuja varten?

/edit 18.6.2009: Käytiin eilen hypistelemässä eri reppumalleja ja päädyttiin Lowerpro Slingshot 200 AW-reppuun. Pitää käytä ostamassa se tänään. Reppu ja liukusysteemi vaikutti kätevältä. Lisäksi siinä on tilaa tarpeeksi ja laskettiin, että laukkuun mahtuu kaksikin runkoa.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2009, 07:21:59 kirjoittanut perminna » tallennettu

Core 2 Duo iMac 27" (late 2009) | Mac Mini (early 2009)

Last.fm | Twitter | Flickr
Anghorn
Kypsä
**

Profiili
« Vastaus #53 : 20.06.2009, 02:04:55 »

Meikäläisellä on käytössä Lowepro Flipside 400 AW ja oon enemmän kuin tyytyväinen. Näyttää paremmalta kuin kamerareput yleensä, on sopivan tilava ja tukeva, ei hiosta selkää ja on muutenkin mukava kantaa. Hankin omani käytettynä (edellisellä omistajalla par kertaa ollut selässä) 50 eurolla.

Oon huomannut, että olisi se laukkukin kiva olla. Etenkin silloin, kun lähtee vähän kevyemmällä kalustolla liikenteeseen. Lowepron Classified-sarja pyörinyt mielessä (ja silmissä).

« Viimeksi muokattu: 20.06.2009, 02:07:15 kirjoittanut JVi » tallennettu
jhalmu
Vieras
« Vastaus #54 : 24.06.2009, 18:03:41 »

Hahaa. Sain UFFafaalta ostetusta (12€) piknikrepusta just sellaisen kameralaukun jota olen etsinyt. Nyt vielä vähän pehmusteita ym sinne ja ei kun menox. No juu onhan toi suojauskerroin vähän huono siinä, mutta on kaulassakin.

Edit: Heheh, mahtuu miniläppärikin mukaan ja sääsuojattuna.
« Viimeksi muokattu: 24.06.2009, 18:43:09 kirjoittanut JuhaNoName » tallennettu
Boogieman
Ylivuotinen

Apple-Günther

Profiili
« Vastaus #55 : 24.06.2009, 18:07:18 »

Hahaa. Sain UFFafaalta ostetusta (12€) piknikrepusta just sellaisen kameralaukun jota olen etsinyt. Nyt vielä vähän pehmusteita ym sinne ja ei kun menox. No juu onhan toi suojauskerroin vähän huono siinä, mutta on kaulassakin.

Telttapatjahan on noissa askarteluissa sitten mitä melkoisin materiaali. Etenkin sellainen edullinen ja ohut telttapatja.
tallennettu

flickr™

jhalmu
Vieras
« Vastaus #56 : 24.06.2009, 18:14:31 »

Telttapatjahan on noissa askarteluissa sitten mitä melkoisin materiaali. Etenkin sellainen edullinen ja ohut telttapatja.

Thänkelis! Hyvä vinkki.
tallennettu
Panda
Käynyt

Profiili
« Vastaus #57 : 22.07.2009, 16:30:34 »

Ymmärsinkös mä noi tekstit nyt oikein, mutta onkos noissa Stealth Reporttereissa se itse pintamateriaali jo paremmin vettä pitävää (vrt. Nova) ja sit toi AW-huppu on ihan vaan kunnon kaatosateeseen?
tallennettu

jhalmu
Vieras
« Vastaus #58 : 22.07.2009, 19:25:10 »

Edit: Heheh, mahtuu miniläppärikin mukaan ja sääsuojattuna.
Ei pärhana, kyllä vanha laukku + kirpparilta ostettu liivi taskuineen voitti 1-0.
tallennettu
Anders.
Ylivuotinen

Ei paikalla.

Profiili
« Vastaus #59 : 25.07.2009, 12:57:59 »

Ymmärsinkös mä noi tekstit nyt oikein, mutta onkos noissa Stealth Reporttereissa se itse pintamateriaali jo paremmin vettä pitävää (vrt. Nova) ja sit toi AW-huppu on ihan vaan kunnon kaatosateeseen?

Nettisivujen mukaan ne on eri matskua. Tossa Stealth Reportterissa ainakin kangas hylkii vettä sen verran, että esim. veneilessä harvemmin laitan huppua suojaksi. Kevyen roiskeveden kyllä pitää ulkopuolella IMO ihan ok. Jos sitten vähänkin enemmän tulee vettä, niin vetäsen sen hupun päälle, se kun on aika pieni vaiva.
tallennettu

-basilo
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.9 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

Ylläpito: mehumaija@omenamehu.org
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.731 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.