Aonuma
Tuore
|
 |
« : 06.12.2005, 17:04:39 » |
|
Tästä on varmasti ollut keskusteltu aikaisemminkin, mutten oikein löytänyt tarpeellista informaatiota. Eli kuinka vaihdetaan noita ikoneita tai yleensä koko käyttöjärjestelmän ulkoasua?
Millä ohjelmalla noita ikoneita voi tehdä, mitä suosittelette?
Onko mahdollista esimerkiksi vaihtaa jonkun yksittäisen kansion ikonia?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
pahakala
Kypsä

|
 |
« Vastaus #1 : 06.12.2005, 17:09:08 » |
|
Aktivoi tiedosto/hakemisto ja paina omppu+i. Aktivoi oikealla yläkulmassa oleva ikoni, omppu+c kopio ja omppu+v liittää.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Elämää iMacin kanssa
|
|
|
|
|
Aonuma
Tuore
|
 |
« Vastaus #3 : 07.12.2005, 00:09:38 » |
|
Jepujee. Kiitos jälleen paljon.
Mikä noiden ikonien tiedostomuoto ja resoluutio on, jos alan noita itse tehtailemaan? Onnistuuko ihan photoshopilla vai tarviiko jonkun erillisen ohjelman.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Mikko
|
 |
« Vastaus #4 : 07.12.2005, 00:28:39 » |
|
Mikä noiden ikonien tiedostomuoto ja resoluutio on, jos alan noita itse tehtailemaan? Onnistuuko ihan photoshopilla vai tarviiko jonkun erillisen ohjelman.
Resoluutio on 128x128px ja tiedostomuoto .icns. OS X:n Developer toolsin mukana tulee Icon Composer (Macintosh HD > Developer > Applications > Utilities), jolla voi eri tiedostomuotoisista kuvista helposti tehdä ikoneita. Photarin kylkeen on loistava IconBuilder, jota voi hetken kokeilla ilmaiseksikin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
xsta
Ylivuotinen

snadisti.
|
 |
« Vastaus #5 : 07.12.2005, 11:11:20 » |
|
Photarin kylkeen on loistava IconBuilder, jota voi hetken kokeilla ilmaiseksikin. Jep, ja IconBuilderin taustalta löytyvä IconFactory tarjoilee myös noita valmiita ikoneita/ikonisettejä Showroomissaan. Toinen suht ok ikoniliiskailusaitti on InterfaceLIFT.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Lakiopaalu
|
 |
« Vastaus #6 : 07.12.2005, 12:54:22 » |
|
Resoluutio on 128x128px ja tiedostomuoto .icns. OS X:n Developer toolsin mukana tulee Icon Composer (Macintosh HD > Developer > Applications > Utilities), jolla voi eri tiedostomuotoisista kuvista helposti tehdä ikoneita. Photarin kylkeen on loistava IconBuilder, jota voi hetken kokeilla ilmaiseksikin. Kiitokset ja karmaa Mikolle Icon Composer -vinkistä. Itse olen käyttänyt ikonien reunojen läpinäkyviksi tekemiseen Pic2Icon-ohjelmaa, mutta kehittäjän saittia ei ole enää olemassa  Nuo Developer toolsit (löytyvät ainakin Pantherin CD-retail-version) Xcode Tools-asennuslevyltä. Asentuivat Applications-kansion ulkopuolelle(!), eli käyttiskovalevy -> Developer -> Applications -> Utilities. Siellä Utilities-kansiossa sitten Icon Composer:in kanssa kaikenlaista muutakin 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"…In fact we have always done better by a mule than by a man. We were careful not to load the mule with more than a third of his weight.” – S.L.A. Marshall 2x 
|
|
|
|
tómppu
Vieras
|
 |
« Vastaus #7 : 07.12.2005, 16:20:09 » |
|
Itse olen käyttänyt ikonien reunojen läpinäkyviksi tekemiseen Pic2Icon-ohjelmaa, mutta kehittäjän saittia ei ole enää olemassa  Pic2Icon löytyy kyllä edelleen ihan esimerkiksi Versiontrackeristä.tómppu
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Lakiopaalu
|
 |
« Vastaus #8 : 07.12.2005, 16:43:14 » |
|
Itse olen käyttänyt ikonien reunojen läpinäkyviksi tekemiseen Pic2Icon-ohjelmaa, mutta kehittäjän saittia ei ole enää olemassa  Pic2Icon löytyy kyllä edelleen ihan esimerkiksi Versiontrackeristä.tómppu Uso sie ny minnuu! Ku mie sannon et' sit' ei ennää saa, nii sit' ei ennää saa!  Olisit vilkaissut User Feedbackiä tai kokeillut downloadata sitä: Link Is Broken. On tuo edelleen myös MacUpdatessakin. Kuinkakohan usein ne noita linkkejänsä siivoavat?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"…In fact we have always done better by a mule than by a man. We were careful not to load the mule with more than a third of his weight.” – S.L.A. Marshall 2x 
|
|
|
|
tómppu
Vieras
|
 |
« Vastaus #9 : 07.12.2005, 16:49:32 » |
|
Itse olen käyttänyt ikonien reunojen läpinäkyviksi tekemiseen Pic2Icon-ohjelmaa, mutta kehittäjän saittia ei ole enää olemassa  Pic2Icon löytyy kyllä edelleen ihan esimerkiksi Versiontrackeristä.tómppu Uso sie ny minnuu! Ku mie sannon et' sit' ei ennää saa, nii sit' ei ennää saa!  Olisit vilkaissut User Feedbackiä tai kokeillut downloadata sitä: Link Is Broken. On tuo edelleen myös MacUpdatessakin. Kuinkakohan usein ne noita linkkejänsä siivoavat? No repkele kun mie sen tuolta tai jostain muualta just toissapänä latasin! Eipä näy lataavan enää, mulla on .dmg.sit paketti kovalevyllä jos kiinnostaa. tómppu EDiT: TOSTA sen suap edelleen
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 07.12.2005, 16:52:11 kirjoittanut tómppu »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Lakiopaalu
|
 |
« Vastaus #10 : 07.12.2005, 17:53:03 » |
|
Itse olen käyttänyt ikonien reunojen läpinäkyviksi tekemiseen Pic2Icon-ohjelmaa, mutta kehittäjän saittia ei ole enää olemassa  Pic2Icon löytyy kyllä edelleen ihan esimerkiksi Versiontrackeristä.tómppu Uso sie ny minnuu! Ku mie sannon et' sit' ei ennää saa, nii sit' ei ennää saa!  Olisit vilkaissut User Feedbackiä tai kokeillut downloadata sitä: Link Is Broken. On tuo edelleen myös MacUpdatessakin. Kuinkakohan usein ne noita linkkejänsä siivoavat? No repkele kun mie sen tuolta tai jostain muualta just toissapänä latasin! Eipä näy lataavan enää, mulla on .dmg.sit paketti kovalevyllä jos kiinnostaa. tómppu EDiT: TOSTA sen suap edelleen Kas joo, 1.2-versio näyttäis löytyvän. Onko tuo, minkä ehdit downloadaamaan, tuorein eli 1.3-versio vaiko tuo 1.2? Mulla on myös tuo 1.2-dmg tallennettuna, koko on 5 MB. Eli sähköpostitse kulkee 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
tómppu
Vieras
|
 |
« Vastaus #11 : 07.12.2005, 18:49:38 » |
|
Kas joo, 1.2-versio näyttäis löytyvän. Onko tuo, minkä ehdit downloadaamaan, tuorein eli 1.3-versio vaiko tuo 1.2? Mulla on myös tuo 1.2-dmg tallennettuna, koko on 5 MB. Eli sähköpostitse kulkee  Finder väittää 1.2.1 mutta "About Pic2Icon" sanoo 1.3 tómppu
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arietta
Käynyt

miu
|
 |
« Vastaus #12 : 27.02.2006, 15:50:03 » |
|
Finderissa voi muuttaa kansioiden väriä, mutta miksi vain kansion nimi värjääntyy? Saako jostain asetuksesta myös kansio-kuvakkeet erivärisiksi? Silloin kun minä olin pieni, niin kyllä meidän macissä silloin kansiotkin tulivat erivärisiksi 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
xsta
Ylivuotinen

snadisti.
|
 |
« Vastaus #13 : 27.02.2006, 16:05:14 » |
|
Finderissa voi muuttaa kansioiden väriä, mutta miksi vain kansion nimi värjääntyy? Saako jostain asetuksesta myös kansio-kuvakkeet erivärisiksi? Silloin kun minä olin pieni, niin kyllä meidän macissä silloin kansiotkin tulivat erivärisiksi  Labels X hoitaa homman, joskin maksullisena palveluna  .
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
topsi
Kypsä

|
 |
« Vastaus #14 : 27.02.2006, 18:02:03 » |
|
Aiheeseen liittyen:
Miten saan osX ikoneista tehtyä vaikkapa läpinäkyviä png kuvia... Tai minulle riittää jos saan ikonit auki, läpinäkyvyyden kanssa, Photoshopissa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|